ď Don't accept your dog's admiration as conclusive evidence that you are wonderful. "
Ann Landers

maar liefst 3 verhalen van Peter en Jemen (de Dalmatische hond)
scroll naar onderen voor de laatste toevoeging

1e Verhaal Peter en Jemen (de Dalmatische hond)

(Ingezonden door Peter Algra)

Beste Marco en Ageeth,

Met veel plezier lezen wij jullie site. Wij zijn sinds maart de trotse baasjes van Jemen, onze dalmatiŽr. Hij is op 12 januari geboren. Dus nu een dik half jaar. Aangezien wij ook fanatieke wandelaars zijn, hebben we met veel plezier alle reis verhalen gelezen. De bergen spreken ons ieder jaar weer aan. Voorgaande jaren liepen we dan ook dagelijks grote wandel tochten. SloveniŽ (Kobarid) sprong er wat betreft natuurschoon voor ons uit. Omdat Jemen een half jaar is, hebben we onze vakantie aan moeten passen. De vakantie bestemming was BelgiŽ en Luxemburg. De eerste 5 dagen in Coo (Ardennen) gestaan. Na de eerste warme, zeg maar bloed hete dag, kwam er noodweer opzetten. Gelukkig is onze dalmaat totaal niet zenuwachtig aangelegd. Dit wordt bijna altijd (ten onrechte vinden wij) gezegd over dit specifieke ras. Dus de bliksem en donders deden hem niets. We zijn wezen wandelen in het natuurpark de Hoge Venen. Dit was erg de moeite waard. Maar aangezien zijn leeftijd, geen grote wandelingen gemaakt. Deze vakantie zagen wij ook als proef. Om reis ervaringen op te doen. Na 5 dagen zijn we verkast naar Beaufort in Luxemburg. Dit ligt in het natuurpark Klein Zwitserland. We hebben prachtige korte wandelingen gemaakt. Na totaal 10 dagen vakantie, zijn we mede door het weer naar huis gegaan. Elke dag regen in een tentje, daar houden wij niet zo van. Maar eenmaal thuis hebben we er toch een paar dagen Terschelling aan vast geknoopt. In Hotel Oepkes zijn honden erg welkom. Wel hadden we zelf weer de Bench meegenomen. Omdat het toch zijn vertrouwde plekje is. Maar wat heeft de hond genoten van het strand. Hij vond het geweldig! Prachtig door de branding rennen. Genieten!

Wij willen via deze site mensen waarschuwen voor het volgende: Onze hond heeft een paar weken terug een pad op gegeten. Het komt niet vaak voor dat een hond daadwerkelijk de pad op eet. Vaak likken ze er aan. Maar dan krijgen ze ook al een giftige reactie in hun bek. Onze hond is er erg ziek van geweest. Als we dit van te voren hadden geweten, waren we met spoed naar de dierenarts gegaan om zijn maag te spoelen. Je kunt er na een paar uren namelijk niets meer aan doen. Dan is het afwachten. Symptomen zijn veel schuim in zijn bek, diarree en overgeven. Gelukkig dronk hij goed, zodat hij na 4 dagen weer wat opknapte. Hij heeft er gelukkig niets aan over gehouden. Dit ter info.

Nu al zin in vakantie 2009!!

Vriendelijk groet vanuit het prachtige Friese Beetsterzwaag,

Peter en Alberta

Jemen in Belgie of Luxemburg

Jemen op Terschelling

2e Verhaal Peter en Jemen (de Dalmatische hond)

(Ingezonden door Peter Algra)

Beste Marco en Ageeth,

Hier ons tweede vakantie verslag voor jullie leuke en informatieve site. Onze Dalmatische hond Jemen was dit jaar klaar voor het wat actievere werk en daarom ging onze reis naar de Dolomieten in ItaliŽ. Een prachtig wandel gebied met overweldigende berglandschappen en natuur. Wij hebben in Predazzo gezeten op camping Valle Verde. Een leuke camping die voor Italiaanse begrippen erg schoon en hondvriendelijk was. Ook de hoogte van 1050 meter maakt dit een geschikte kampeer plek voor tenten. Vanaf de camping kon je 10 wandelingen maken. We kregen een gratis wandelkaartje in het Nederlands. Ook het natuurpark Paneveggio lag op 10 minuten rijden. Daar prachtige wandelingen gemaakt op de Passo Rollo. Het Sella masief was ook prachtig. Kortom een top gebied om prachtige wandelingen te maken. Doordat het voorjaar erg nat was en er nu nog veel sneeuw lag, was er onderweg overal gelegenheid voor de hond om te drinken. Bovenop de Marmolada (3400 meter) had Jemen de grootste pret in de meters hoge sneeuw. Ook de liften omhoog vond hij prima. Wel is overal in ItaliŽ een muilkorf verplicht, maar daar beginnen wij niet aan. Dus maar wat toneel gespeeld met de follow me (gentle leader). Jemen had op de wandeling Predazzo naar Lago di Cece wel last van beschadigde voetzolen, dus hebben we het een paar dagen rustig aan moeten doen.

De laatste 3 dagen hebben we Beieren (Duitsland) aangedaan. We stonden op een rustiek kampeer terrein in Ramsau nabij Berchtesgaden. Camping Simonshof is een natuurcamping waar veel honden waren. Mooi gebied. Het Adelaarsnest bezocht. Dit is niet geschikt voor de hond. Massa toerisme en veel mensen is zeer kleine ruimtes. Dus heeft Jemen met mijn vrouw een mooie wandeling naar beneden gemaakt.

Hopelijk is de volgende vakantie ook zoín succes.

Groet,

Peter en Alberta,

Poot van Jemen.

Uw vakantie verhaal ook op deze site?
mail ons tekst en foto's

3e Verhaal Peter en Jemen (de Dalmatische hond)

(Ingezonden 07-04-11 door Peter Algra)

Onze reis ging in 2010 naar het voor ons bekende SloveniŽ. Hier waren wij in 2005 al eens geweest. De schoonheid van het land sprak spreekt ons zo aan, dat we hier nogmaals naar toe zijn afgereisd. Uiteraard met onze hond Jemen. Ons eerste doel was Kobarid. Dit gebied is prachtig en alleen de camping al, maakte de keuze gemakkelijk. Camping Lazar. Het terrein ligt aan de Soca rivier. Het is een prachtig wandel gebied. We hebben dan ook veel Ďkleineí wandelingen gemaakt. Door het warme weer, moesten we het rustig aan doen. Maar Jemen heeft veel gezwommen in de prachtige zijriviertjes (waaronder rivier Kozjak) waar wij vanaf de camping over een hangbrug zo naartoe konden wandelen. Ook het stadje Piran stond op ons wensen lijstje. Deze kustplaats hadden wij in 2005 overgeslagen, maar was toch een bezoekje waard. De bergsport plaats Bovec ligt ook niet ver van Kobarid. Hier ook prachtige wandelingen gemaakt. In het gebergte Triglav (2864 meter) hebben we de eeuwige sneeuw opgezocht. Jemen vond het geweldig. Hier een dagtocht gemaakt. Waar we ons zowaar in de Canada waanden. Het tweede gedeelte van onze vakantie hebben we aan het super mooie Bohinj meer doorgebracht. Zo vanuit de tent een frisse duik in het meer. Camping Zlatorog heeft een super mooie ligging, maar was wel erg toeristisch waardoor ook wat onrustig. Maar Jemen kan zich altijd goed aanpassen. Vanaf de camping naar de Mostnica Kloof gelopen. Een dagtocht, maar wel schitterend. In Bled een leuk festival bezocht wat afgesloten werd met een romantische liefdes ceremonie. Echt honderden drijvende kaarsjes op het meer afgesloten door een groots vuurwerk. Dat laatste duurde Jemen lang genoeg. Hij is niet bang, maar plezierig vindt hij het ook niet. In omgeving Bled prachtige wandelingen gemaakt. De natuur is erg wisselend. Vanuit Bled naar de Vintgar kloof gelopen. Je komt zo ook door prachtige kleine boeren dorpjes. Kortom, het was weer een prachtige vakantieÖ..

Vriendelijke groet,

Peter en Alberta Algra

Poot van Jemen

jemen9.jpg (74371 bytes) jemen10.jpg (103082 bytes)